۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۵:۳۹

به همت شهرداری تهران/

معاونان وزرای فرهنگی کشورهای آسیایی از برج میلاد دیدن کردند

معاونان وزرای فرهنگی کشورهای آسیایی از برج میلاد دیدن کردند

معاونان وزاری فرهنگی کشورهای آسیایی با همراهی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از مجموعه برج میلاد بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه نخستین نشست فرهنگی مقامات ارشد مجمع گفتگوی همکاری آسیا که 31 کشور به عضویت آن درآمده‌اند، 25 معاون وزرای کشورهای عضو به همراهی  امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از مجموعه برج میلاد دیدن کردند.

این مراسم که با تاخیر 45 دقیقه‌ای در مجموعه گالری برج میلاد آغاز شد، ابتدا خوراکیان با رساندن سلام قالیباف شهردار تهران به مهمانان گفت: در وره جدید فعالیت شهرداری بر اساس نظر شهردار تهران، شهرداری تهران از سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شد. ما در شهرداری در تلاش هستیم تا مشارکت مردم را در شهر تهران بیشتر از گذشته کنیم و برای حضور مردم در اداره شهر و مدیریت آن مسائل فرهنگی الویت بیشتری دارند.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در تلاش است با معاونت‌های دیگر شهری حضور مردم در عرصه‌های مختلف شهری و اجتماعی را فراهم کند. این فعالیت‌ها شامل توجه بیشتر به فرهنگسراها، کتابخانه‌های متعلق به شهرداری، خانه موزه‌ها، پردیس‌های سینمایی و دیگر مراکز است.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به بالا رفتن سطح آگاهی مردم در شهرها گفت: از فعالیت‌های دیگر شهرداری می‌توان به بالا بردن سطح آگاهی مردم اشاره کرد. امیدوارم مهمانانی که در این جمع حضور دارند جلوه‌های فرهنگی شهر تهران که در این سال‌ا رو به رشد است، از نزدیک دیده باشند.

در ادامه این مراسم چگونگی روند ساخت برج میلاد برای مهمانان توضیح داده شد و از طبقات مختلف برج میلاد دیدن کردند. در انتهای این مراسم نیز  مهمانان در ضیافت ناهار در رستوران گردان برج میلاد گرد هم آمدند. 

بهانه حضور معاونان وزرای 25 کشور آسیایی در ایران و این نشست بررسی پروژه‌های همکاری فرهنگی به پیشنهاد ایران است. مدیریت این مجمع سالانه تغییر می‌کند و امسال نیز بر عهده ایران است. در این نشست مدیران فرهنگی کشورهای آسیایی پروژه‌های دراز مدت شامل برنامه‌های سینمایی، رادیویی، تلویزیونی، چاپ و نشر و جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سید محمد سادات اخوی معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز در این جمع حضور داشت.

کد خبر 1308741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha